Csoportos gerinctorna

 – a Pandera Gyógycentrum interjúja Szabó Klára gyógytornásszal, a csütörtöki csoportos gerinctornáról

Gerinctorna. Talán sokaknak mond túl keveset. Tudnál mesélni arról, hogy miért van rá szükség? Van célcsoportod a tornákkal?

Minden embernek szüksége lenne gerinctornára a hétköznapok során, hiszen nap mint nap leterheljük testünket a sok üléssel, az álldogálással, a cipekedéssel és maga a betondzsungelben való járkálással. Gerincünk egyszerre kell stabil és mobil is legyen. Fontos, hogy a csigolyáink kellőképpen elmozduljanak egymáshoz képest, így lehetővé téve a lehajolást, hátra fordulást, oldalra hajolást és ezen mozulatok kombinációit. Az izmok rendszeres trenírozásával ezeket a mozdulatokat teljessé, biztonságossá és fajdalommentessé tudjuk tenni.

Tudom, hogy fontos neked a megelőzésre fektetett hangsúly. A gerinctornákon is erre koncentrálsz majd inkább, vagy már problémás eseteket igyekszel helyreállítani?

Jól tudod, fontos a megelőzés, pontosabban a deformitások (gerinc ferdülés, gerincsérv, lapocka elcsúszás stb.) megakadályozása. Szeretném megtanítani a torna résztvevőinek, hogy mire kell oda figyelniük, hogyan tarsák magukat és hogyan érdemes lazítaniuk is.
Szorosan hozzátartozik a megfelelő légvétel is a testtartásunkhoz. Hajlamosak vagyunk a renyhe tartás mellett felületesen lélegezni, ami gyakran a fejfájások oka is lehet. Próbáljunk gyakrabban mély levegőt venni s főképpen hasunk segítségével. Ezeket fogjuk gyakorolni együtt.

 Úgy tudom, hogy az általános hátfájások ősszel és télen fokozódnak az időjárás változékonysága – és legfőképpen a hideg beállta – okán. Mit tapasztalsz ebből a páciensek kapcsán?

Ősszel valóban többen fordulnak hozzánk, de inkább azért mert visszajönnek a nyaralásból, újra belevetik magukat a sűrű hétköznapokba és szeretnék ezt minél könnyebben megélni. A stressz több ízületünkön is megmutatkozik pl. nyak merevség, derék fájdalom , térd körüli fájdalom. Ha rendszeresen “olajozzuk” (mozgatjuk) ízületeinket, akkor azok kevésbé fájnak és könnyebben mozognak. A hideg beálltával figyeljünk oda a réteges, megfelelő öltözetre, mert ízületeink kihülhetnek, a környéki izmok merevvé válhatnak, amelyek később gyulladást okozhatnak.

 Zsibbadás, fejfájás, szédülés is lehet következménye a görcsössé vált nyaki gerinc körüli izmoknak. Mi a legfontosabb, amit tehetünk önmagunkért, hogy ne kelljen ezekkel szembenéznünk?

A fej- és válltartás lehet a kulcsa a megoldásnak. Fejünket húzzuk hátra, mintha falba szorítanánk, ezzel kiegyenesítve az előre tolódott nyaki csigolyákat, majd húzzuk le vállainkat és zárjuk lapockáinkat ezzel tartást adva felsőtestünknek. Amint az izmok megfelelően tartják nyakunkat és vállainkat is pozicionáljuk, felszabadulnak az idegek a nyomás alól és a kellemetlen tünetek megszűnhetnek.

Minden nap nyújtózkodjunk sokat!!! 🙂

2016-02-26
Címkék:

3 hozzászólás

  • #1  Kovács Marietta | 2016-02-29 22:13

    Kedves gyógytornászok!
    Érdeklődnék,hogy Fóton tartanak gerinctornát? És ha igen hol?
    Várom válaszukat!
    Üdv.: Marietta

  • #2  B.Krisztina | 2016-03-07 13:27

    Kedves Marietta!
    Sajnos csoport tornáról nem tudok Fóton. Én házhoz megyek de egyénire. Esetleg Dunakeszi Fit-pont stúdió Széchenyi út Frédi Kevill felett!
    Van gerinctorna!

    Üdv,
    Czinegéné Balázs Krisztina, gyógytornász

  • #3  Szőllösi Beáta | 2016-03-07 13:31

    Kedves Marietta!

    Mi a Dunakeszi Stúdióban sem, és Fóton sem tartunk csoportos gyógytornát.
    Egyéni gyógytornát tudunk ajánlani Fóton, a páciens lakásán, vagy jóga órákat a dunakeszi stúdiónkban.

    Üdvözlettel,
    Szöllősi Beáta, gyógytornász

Hozzászólás beküldése

E-mail cím nem jelenik meg. A kötelező mezőket *-ggal jelöltük

*
*

Iratkozzon fel
blogértesítőnkre,
hogy elsőként értesüljön írásainkról!