Miért ajánlott kismamáknak a Nordic Walking?

Eddig sportoltál, de kismamaként abba kellett hagynod? Vagy esetleg eddig nem tetted, de kisbabád és saját egészséges várandósságod érdekében szeretnéd elkezdeni? Ne mondj le a mozgás öröméről, hisz az Neked és kisbabádnak is nélkülözhetetlen és nagyon hasznos! Legfőképp ha a friss levegőn teszed mindezt! Nyilván nem minden mozgás tanácsos ebben az állapotban így a futás, a csapatjátékok…, úszás ajánlott, de fertőzésveszélyes, biciklizés veszélyes lehet és még sorolhatnánk, de marad néhány mozgásforma amik közül választhatsz! Ilyen a mostanában egyre ismertebb botos gyaloglás.

Hogy miért jó különösen ebben az állapotban?

  • megnövekedett súlyod terhét leveszi az alsó végtagról és a gerincről
  • gyakran fellépő derékfájást megszünteti / csökkenti
  • tartásjavító izmokat fejleszti
  • kardiálisan edzésben tart várandósságod alatt
  • friss levegőn végzed (D-vitamin)
  • csoportos formában, férjjel, barátnővel, jó hangulatban

Terhességed alatt könnyedén előfordulhat, hogy eddig ismeretlen derékfájdalmak gyötörnek, A relaxin nevű hormon hatása miatt a kötőszövet, a szalagok és az ízületi tok fellazul, a medence és a keresztcsont tágul, a gerinc és a nagyízületek stabilitása csökken. Az inaktivitás miatt a hátizmok ereje is romlik, valamint az ízületeinket, a gerincünket kisebb mozgáspályán használjuk. A növekvő magzat és méh megnyújtja a hasizmokat, jelentősen csökkentve az izomerejét.

A testtömeg növekszik, a test súlypontja is változik, így szinte észrevétlenül átalakul a testtartásunk és a járásunk is. Mindezek változások a gerinc deréktáji szakaszának fokozott görbületét okozzák, ami nagyobb terhelést ad a kisízületeknek és a porckorongoknak, állandó fájdalmat teremtve és fenntartva. A Nordic Walking botok használatával erősítjük hátizmainkat és csökkentjük a gerint kisízületeire nehezedő megnövekedett terhelést.

Hátizmaid erősítése nemcsak várandósságod idején csökkenti kínjaidat, hanem a baba megszületése utáni sok emelés és baba ölben tartására való felkészülés miatt is nagyon fontos.

Ha szeretsz a friss levegőn tenni az egészségedért próbáld ki Te is ezt a sportot!

Edzések a Margit-szigeten hétfőtől csütörtökig délelőtti és délutáni időpontokban is elérhetőek!

http://www.botosgyaloglas.hu/?recipes=kismamaknak-ajanlom

2014-03-19

Hozzászólás beküldése

E-mail cím nem jelenik meg. A kötelező mezőket *-ggal jelöltük

*
*

Iratkozzon fel
blogértesítőnkre,
hogy elsőként értesüljön írásainkról!