Stressz oldó gyakorlatok 5 percben

A vegetatív idegrendszerünk két részből áll. Szimpatikus és a paraszimpatikus részből.

A szimpatikus idegrendszer az amelyik a szervezet fizikai , érzelmi stresszre adott reakcióját kontrollálja.

Amikor a szimpatikus idegrendszer aktivált , akkor adrenalin szabadul fel , emelkedik a pulzus szám , a vérnyomás , leáll az emésztés , a pupillák kitágulnak. Ez a reakció rövid távon nagyon előnyös , felkészíti a szervezetet a „veszélyre” a „harcra” . Ha a harc megtörténik , akkor a szervezet önmagától vissza áll nyugalmi állapotba.

Hétköznapjainkban általában azonban beszorulunk ezekbe az állapotokba , és ez hosszú távon a szervezetre káros hatással van.

A szervezet megtanulja hogy folyamatosan készenlétben kell lenni és erre az állapotra állítja be a pulzust és a vérnyomást. Ez az emelkedett érték lesz az alap , a saját normál értékünk. Ez a magas érték gátolja hogy a paraszimpatikus idegrendszeri rész bekapcsolja a szervezet stressz oldó funkcióit.

A beszorult állapot oldása néhány nagyon egyszerű gyakorlat segítségével kivitelezhető. Saját magunk is be tudjuk kapcsolni reflexek útján a stressz oldó idegrendszeri részünket.

 

Néhány gyakorlat ami a reflexek útján segít minket a stressz állapot feloldásában:

5 hosszú kilégzés.

A belégzést követően hosszan , már-már erőltetve kifújjuk a levegőt. Amikor már úgy érezzük mindjárt „megfulladunk” akkor elindítjuk a belégzést. Ezt 5x megismételjük.

 

Nagy amplitúdójú mozgások.

Állásban nyújtott karunkkal felváltva nagy körzéseket végzünk. Majd páros karral is elvégezzük. 5-5 ismétlés számmal.

Állásban jobbra – balra törzsfordítás , kar lendítéssel. 5-5 ismétlés számmal.

 

Izomtónus fokozás.

Állásban , karunkat könyökben behajlítjuk , kezünket ökölbe szorítjuk , és elkezdjük megfeszíteni a lábunkban az összes izmot , a hasizmainkat , a karjainkban az izmokat. Tartjuk kb 5 másodpercig , majd ellazítjuk. Ezt szintén 5x megismételjük.

A gyakorlat során a stressztől befeszült izmokat ha megfeszítjük , létrehozunk egy olyan feszes izomtónust a mi a szervezet számára nagyon megterhelő és az idegrendszer „kiadja a parancsot” az izmoknak , hogy LAZÍTS!

 

Számos gyakorlat van még a stressz oldására , talán ezek azok amiket munkahelyen is , otthon is minimális idő ráfordítással meg tudunk tenni.

 

 

Napsütéses , laza , harmonikus napokat kívánok!

2015-10-24
Címkék:

Hozzászólás beküldése

E-mail cím nem jelenik meg. A kötelező mezőket *-ggal jelöltük

*
*

Iratkozzon fel
blogértesítőnkre,
hogy elsőként értesüljön írásainkról!